Lördagsmys

I kväll ska vi till Rotvik....
Där bor våra vänner & fd,grannar. Fia & kricka Nordin.
Vi brukar träffas & spela kort. 50 öres poker...
För pengarna hittar vi på roliga saker.
Vi har gjort så mycket roligt ( som man bara kan ha med dom )
Sist var vi på Södra. Såg Wallmans & sov över på hotell........

Som sagt,ikväll är det dax att börja samla ihop penga säcken igen.....
Får se vad vi ska sikta in oss på för roligt. En resa kanske......
Har pratat lite om en tur på havet, får se...

Själv ligger jag i magplågor,det är gallan.Känner igen symtomen från Anders.Han har haft det några ggr.
Jag har aldrig känt av det.Trodde ett tag att det var hjärtinfarkt,det sitter över bröstkorgen.
Idag är det 3:e dagen.Var till en granne som är ssk,fick diklofenak & voltaren av henne.Hon tyckte jag skulle åka in till akuten,men tjurig som man är så avvaktar jag till imorgon.

Köpte alkoholfri cider på ica,det är vad jag får dricka ikväll.Lite synd är det om mig !! Visst är det?
Men man kan ju ha kul utan alkohol !!!!
En sak är ju bra med det,jag mår bra imorgon..

Apropå i morgon,då ska jag kasta ut julen,hoppas jag mår bättre bara.Får väl ta hjälp av övriga familjen
Vi är ju många som bor här nu....

Nu ska jag lägga mig på soffan,medans Anders förbereder middagen..
Hemmagjord pizza....
Själv dricker jag bara vatten,försöker driva ut det som spökar i magen...

Ha de
Kram från sjuka Eva

Kommentarer
Postat av: fia

Usch, vännen att du skulle åka på gallsten. Jag har ju som du vet lidit av detta sedan jag var 16år. Ett tips, ta det lugnt med pizzan, allt som är fett gör det värre! När jag är riktigt dålig brukar det vända om jag äter snäll mat, som tex kokt mat. Drick väldigt mycket vatten, det brukar också hjälpa! Jag får väl dricka för dig ikväll då ... fast jag får säkert hjälp av våra karlar.

Längtar tills ni kommer!

Kram Fia

2009-01-03 @ 13:38:05
URL: http://hemmaariskedlo.blogg.se/
Postat av: fia

Usch, vännen att du skulle åka på gallsten. Jag har ju som du vet lidit av detta sedan jag var 16år. Ett tips, ta det lugnt med pizzan, allt som är fett gör det värre! När jag är riktigt dålig brukar det vända om jag äter snäll mat, som tex kokt mat. Drick väldigt mycket vatten, det brukar också hjälpa! Jag får väl dricka för dig ikväll då ... fast jag får säkert hjälp av våra karlar.

Längtar tills ni kommer!



Ps. vi bor i Skedlo inte Rotvik. Enligt gamla kartor bor vi nästan i Slätt fast idag finns det inget som är markerat med Slätt. För att komma till Rotvik måste du svänga av från Skedlovägen. Bara ett litet förtydligande :)

Kram Fia

2009-01-03 @ 13:41:09
URL: http://hemmaariskedlo.blogg.se/
Postat av: Eva

Ursäkta mig då,ha ha

Vi bor inte uppe på berget

Vi bor på gräddhyllan

Vi kommer snart

2009-01-03 @ 14:18:01
URL: http://evaochharry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0