Kurs

Idag har Harry & jag börjat en ny kurs!
Den heter "Tävlingsförberedande"

Ska bara tala om att jag var så skeptisk från början.
Vi har gått" vardagslydnad" då var Harry så duktig...
Det här blir jättekul framåt med en så duktig hund,tänkte jag.Men
nu är det 6 mån & Harry har glömt allt.
Han är så tjurig
Lyssnar inte
Kommer inte på inkallning
Skiter totalt i vad jag säger

Har varit nervös inför kursen idag,jaha då får man skämmas för hunden då,trodde jag.

När vi kommer dit började vi med en timmes teori,bla vad vi ska ta upp
under dessa 8 ggr,som kursen är.

Vi tar ut våra hundar, 5 st är vi i kursen.

Harry skötte sig exemplariskt,jag blev så stolt,han var inte värst.....

Visst är det konstigt att de känner på sig,här är det bäst att göra som matte säger!
Nu kanske man inte behöver ha ont i magen innan kursen,nästa gång.

Synd bara att det var så kallt!!!!!

Frysen som man var,kommer in & det är 15.4 grader INNE.....
Då är det en tåt som lossnat ur termostaten på kamin,jättekul...

Nu är den igång igen......Nu ska jag sätta mig framför & tina lite.
Det hjälpte inte att trycka på tangenterna.....

Ha de
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Kicki

Åh vad härligt att kursa... Är riktigt avundsjuk på er... Jag och Denzel tänkte prova på en Viltspårskurs till våren det ska bli spännande...

Här har det skitits och spyts i snart 24timmar...

Nu väntar jag bara på att Melle och Lucas ska få det oxå...

Kräkiga kramar från lillasyster

2009-02-11 @ 18:29:52
Postat av: Nettan

Förstod väl att kursen skulle gå galant, Harry är smart han. Han vet när man ska föra sig, haha. Ha're bra:)

2009-02-11 @ 19:23:32
Postat av: Ulle

Men det är väl klart att prinsen sköter sig.

Han gör väl aldrig nåt dumt ;) Inte när jag träffat honom i alla fall :) Kram på er

2009-02-11 @ 22:50:05
Postat av: gunnel

Kul att höra att Harry sköter sig .Sådan matte sådan hund.

2009-02-12 @ 06:39:41
Postat av: Fia

Skulle jag vara du så skulle jag ha varit mera orolig om det varit en kurs i vardagslydnad eller tävlingsföreberedande för äkta make :D Harry är ju bara en superduktig vovve som säkert vill göra "mamma" stolt!

Kramiz

2009-02-12 @ 09:24:50
URL: http://hemmaariskedlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0