Julbord

Hade jätteförväntningar på julbordet,blev lite besviken.
Älskar nämligen lutfisk.
Det kalla var jättebra! Goda sillsorter & många olika laxsorter & rörer.
Av det varma plockar jag lite revbenspjäll,vill nämligen spara ett hål för lutfisken.
Smakar på spjällen,men de var jättekryddstarka,jag som inte kan äta kryddad mat.
Jaha,får vänta på lutfisken då....
Då kommer en tjej med en jättetallrik till mig.
På den jättetallriken står en stor skål med svartpeppar & en liten form med......lutfisk...
blandat med gröna ärtor.
När vi går därifrån säger Nettan,vad mätt jag är! Det är inte jag,jag hade gjort hål för
lutfisken.
Ja Ja nog om detta.
Knäppte ett kort på mina systrar & pappsen
Kunde inte knäppa fler med min telefon.Var för mörkt inne.





Kommentarer
Postat av: Pelle

Det var ju ingen höjdare, att inte gå proppmätt från ett julbord är ett nederlag.

Kul iaf att Tore hittade till rätt berg ;)



Om 1½ timme är det min tur att stoppa magen full med julmat, men jag riskerar inte att spara något hål, jag fyller allt direkt ;)

2008-12-19 @ 09:29:02
URL: http://lokpelles.blogg.se/
Postat av: Nettan

Haha, ja lutfisken var en riktig höjdare. Ett gott skratt förlänger ju liver sägs det. Vi kommer att bli riiiiiiktigt gamla. En kul kväll blev det. Tack

2008-12-19 @ 12:08:56
Postat av: Eva

Tjena,ja vi kommer att bli gamla,så roligt som vi har på våra träffar!!

Tack själv för en jättetrevlig kväll...

Kram

2008-12-19 @ 12:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0