Ambulans

Idag har jag gjort en god gärning!

Mamma ringde & bjöd på kaffe.For till henne & när jag skulle åka hem & kommer ut genom porten så ser jag en person ligga på mage nedanför en balkong en bit bort. Springer dit & kollar vad som hänt.Jag han tänka det var ett konstigt ställa att ligga & vila på.
När jag kommer fram så ligger hon med huvudet ner i backen,får ingen kontakt.Hon andas,ojjar sig lite.
Ringer efter ambulans.
Då kommer det en gubbe som säger sig vara hennes sambo,han stinker sprit.han berättar att hon skulle klättra över balkongen till grannen för att hämta katten.Men ramlade ner.Det blir ett fall på 3.5 meter.Tur att det var gräs under.
Mamma får stå med Harry på sidan,han blir väldigt orolig(kommer kanske ihåg när Anders låg sådär?)
Damen vaknar till & ojjar sig,hon har väldigt ont i ryggen & vänster sida.
Ambulansen kommer med blåljus.Lägger henne på ryggbräda & får spänna fast henne.Hon har så ont att hon inte kan ligga stilla.De åker iväg.....

Efteråt blir man alldeles tom.
Man bara funderar hur det går med damen.

Ha de
Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Ulle

Åh fy sånt där tycker jag är halvjobbigt men du var väl coollugn som vanligt du ?:). Hoppas det gick bra för tanten.... Jobba lugnt inatt gumman vi syns på Onsdagnatt såg jag... Kram

2009-04-27 @ 14:21:28
Postat av: Nettan

Duktigt gjort! Tänk att vi aldrig är riktigt ledig, alltid är det nån som blir dålig eller nån gamling som behöver hjälp. Man kanske ska gå med skygglappar som en del andra verkar göra:) Ha det bra inatt, kram

2009-04-27 @ 18:57:46
Postat av: Kickilina

BRAGDMEDALJ till dig som ingriper!!!

BAMSEKRAM

2009-04-27 @ 21:42:14
Postat av: fia0411

Otäckt....

Tur att du fann dig och hjälpte till :)

Är nog många som skulle gått därifrån.

2009-04-28 @ 09:15:49
URL: http://fia0411.bloggagratis.se/
Postat av: Erika

Tur att du är så duktig mammsen!

2009-04-28 @ 10:58:35
Postat av: Eva

Man tackar för allt beröm!

Vad gör man inte.....

2009-04-28 @ 16:22:24
URL: http://evaochharry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0